Without silence there can be no music

Hejdå 2012, jag kommer inte sakna dig

Publicerad 2013-01-13 18:46:53 i Dagbok,

Oj vad jag är redo för det här nya året. Riktigt dunderredo är jag. Nu kan äntligen all skit som hände under 2012 glömmas bort, man kan ta ett stort djupt andetag och gå vidare.
 
Jorden gick inte under 2012, men det gjorde min gamla värld.
Jag lärde mig att personer jag trodde jag kände egentligen var några helt andra, jag lämnade landet och flyttade in till stan, jag tog studenten, jag lärde känna personer jag egentligen inte ville lära känna, jag träffade de mest betydelsefulla personerna jag någonsin haft i mitt liv, jag har mått sämre än någonsin tidigare, jag har kämpat med näbbar och klor för att ta mig tillbaka, jag har gått hos psykolog, jag har jobbat och tjänat egna pengar, jag har börjat en utbildning jag älskar, jag har köpt flygbiljetter för att hälsa på någon jag saknar, jag har firat jul utan de personer som hela mitt liv stått mig närmst, jag har åkt på roadtrips, jag har somnat av utmattning kl 19.30, jag har varit ute i -15 grader och tittat på stjärnorna, jag har överlevt den hemska tiden genom att sova hos olika kompisar, jag har använt alkohol som ett bedövningsmedel för att under några timmar glömma hur ledsen jag var...
 
Våren 2012 var den värsta tid jag varit med om hittills, jag var inte mig själv alls. Men vändpunkten kom strax efter studenten då jag insåg att jag inte ville må såhär och det var dags att ändra på situationen. Det var då jag började kämpa på riktigt. Och jag lyckades. Jag tog mig tillbaka.
Resten av året var en riktig berg- och dalbana som innehöll extrem lycka, goda vänner, kärlek, filmer, myskvällar, jobb, utbildning och extrem saknad.

Men åh vad bra jag mår nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela